BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Κυριακή 22 Ιουνίου 2008

Ανέκδοτο: Πως πέθανε ένας πόντιος αρχιεπίσκοπος;

Ο προβοκατόρικος τίτλος είναι αφιερωμένος σε κάποιον που του άρεσαν πολύ τα ανέκδοτα και δε είναι πια μαζί μας. Το παρακάτω κείμενο (όπως και κάποια από αυτά που θα ακολουθήσουν) γράφτηκε πριν κάποιους μήνες. Απλώς τότε δεν είχα όρεξη για κοινοποιήσεις.

Μου έκαναν εντύπωση όλα αυτά που συνέβαιναν γύρω μου τις τελευταίες μέρες του Χριστόδουλου. Οι χυδαίες αφίσες που κολλήσανε κάποιοι σε διάφορα μέρη, η κάλυψη από τα ΜΜΕ, η αντιμετώπιση των πολιτικών, του κλήρου και του λαού. Όταν μίλησα με φίλους που ασχολούνται με περιοδικά, τηλεόραση κτλ. Μου είπαν ούτε λίγο ούτε πολύ ότι αυτό το θέμα δεν το αγγίζει κανείς. Γιατί ρε παιδιά; Ούτε πολιτικά, ούτε κοινωνικά, ούτε τίποτα; Δεν είπα να του κάνετε και αφιέρωμα «έργα και ημέρες» αλλά ούτε μία άποψη; Ώσπου σκέφτηκα το εμπορικό κόστος ενός τέτοιου εγχειρήματος. Η διαφορά με το θάνατο της Αμαλίας Καλυβίνου π.χ. ήταν ότι εκεί κανείς δεν εξέφρασε την άποψη ότι η Αμαλία έπρεπε να πεθάνει. Όλοι τις περισσότερες φορές μηχανικά και ανέξοδα, ήμασταν υπέρ της «καθάρσεως στο ιατρικό και νοσηλευτικό κατεστημένο» οπότε και λίγο πολύ είχαμε την ίδια άποψη σε ένα θέμα που κατά τα άλλα «έκαιγε», ασχέτως εάν τελικά δεν έγινε τίποτα. Και όλα καλά, και όλοι φίλοι. Εδώ όμως κανείς δε θα τολμούσε να πει ένα ναι μεν αλλά, από φόβο μη συνδεθεί με εκείνους που κολλούσαν τις αφίσες, ή κάτι τέτοιο. Οπότε εικόνες, συγκίνηση και αυτό είναι όλο. Κάπως έτσι πρέπει να ορίζονται τα ταμπού. Τελοσπάντων, προσπαθώντας να βγάλω άκρη, έκανα τις εξής σκέψεις.

Στην οργάνωση της εκκλησίας υπάρχουν ιεραρχίες, συμβούλια, παρασυμβούλια, εμπορικές συμφωνίες, μαύροι φάκελοι και ούτω καθεξής. Το κάθε ένα συμβούλιο έχει το δικό του λόγω ύπαρξης, είτε είναι η αρχιεπισκοπή, είτε κάποιο μοναστήρια π.χ. στη Νεμέα, ή στα Ιωάννινα. Παίρνει αποφάσεις κυρίως τα του οίκου τους και αν χρειάζεται παίρνει έγκριση (ή απόρριψη αναλόγως) από τα υψηλότερα κλιμάκια. Επίσης ισχύει και κάτι που στην Ελλάδα είναι θεσμός, το κύρος της παλαιότητας. Που σημαίνει ότι ακόμα και ανώτερος να είναι κάποιος θα σκεφτεί πολύ πριν διατάξει κάποιον παλαιότερο, ακόμα και αν είναι απλός παπάς, ή μοναχός.

Έτσι καταλήγουμε ότι ο ρόλος του Αρχιεπισκόπου είναι κυρίως το φαίνεσαι, και η επικοινωνία γενικότερα, με τον «έξω κόσμο». Οι αποφάσεις παίρνονται από πολλούς ανθρώπους. Φυσικά και η γνώμη του εκάστοτε αρχιεπισκόπου έχει ιδιαίτερο βάρος, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν τον λες αρχηγό με την έννοια του μονάρχη. Όπως επίσης και δεν μπορείς εύκολα να του επιρρίψεις ευθύνες για το παραεμπόριο στο τάδε παρεκκλήσι ή τους βιασμούς ανηλίκων στο δείνα μοναστήρι. Πιθανότατα δε φτάνουν ποτέ στα αυτιά του. Εκτελούσε αποφάσεις ενός συνόλου ανθρώπων και έπαιρνε στην πλάτη του την εικόνα του συνόλου αυτού.

Υιοθέτησε την εικόνα του νεωτεριστή, και ήρθε σε κόντρα τόσο με τους συντηρητικούς από τον ίδιο τον κλήρο όσο και από το ίδιο του το ποίμνιο. Είχε επικοινωνιακό χάρισμα και το χρησιμοποιούσε αρκετά καλά προκειμένου να πετύχει το σκοπό του. Είπε ανέκδοτα, επέτρεψε την οποιαδήποτε εμφάνιση στην εκκλησία, και με προτροπές τύπου “its ok το προγαμιαίο σεξ αρκεί να υπάρχει αγάπη” (μια λέξη σκοινί-κορδόνι) έφερε πολύ κόσμο στην εκκλησία, τον οποίο είχαν απομακρύνει οι αναχρονιστικοί κανόνες και η ξύλινη γλώσσα. Ουδέποτε λειτούργησε με την ταπεινότητα που διδάσκει η Αγία Γραφή, κάτι που φάνηκε ξεκάθαρα από την κίνηση του να μαζέψει υπογραφές για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, την πορεία στην πλατεία Συντάγματος που ακολούθησε καθώς και με τις δηλώσεις τύπου «εγώ θα το γράψω στην ταυτότητα με μαρκαδόρο!» στις οποίες και συναινούσε σιωπηλά.

Και σκέφτομαι τώρα:

Εμένα μου ήταν συμπαθής; Όχι φυσικά. Πολλοί λίγοι κληρικοί μου είναι συμπαθείς, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι άγνωστοι, έχουν δεχτεί πολύ πόλεμο από τον υπόλοιπο κλήρο και έχουν μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που τους αγαπάει γιατί λένε αλήθειες. Ένα παράδειγμα είναι ο Σεβ. Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος Χατζηνικολάου που κηρύττει τις Τρίτες στην Ανάληψη στο Βύρωνα, ο οποίος μεταξύ άλλων είχε σταματήσει να βγάζει παγκάρι λέγοντας «δε χρειαζόμαστε άλλα λεφτά, έχουμε αρκετά». Όποιος δεν έχει δει τη συνέντευξη που του πήρε η κα Παναγιωταρέα, έχασε!

Δε θα μπορούσε να μου είναι συμπαθής κάποιος που με τη συμπεριφορά του στηρίζει τις ανήθικες αρχές ενός μαγαζιού που εμπορεύεται την ανθρώπινη ελπίδα. Που διαστρεβλώνει το λόγο κάποιου, που καλώς η κακώς μια μερίδα λαού θεωρεί Θεάνθρωπο, κατά το συμφέρον της τσεπούλας του και της αντίστοιχης εξουσίας που ενέχει η όλη διαδικασία. Που δηλώνει μέρος μιας ομάδας που στο παρελθόν δημιούργησε σημαντικά εμπόδια στο διαφωτισμό και στην εξέλιξη της σκέψης και της επιστήμης, και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Για να μην αναφέρω το αίμα με το οποίο έχουν βάψει τα χέρια τους.

Αντιπαθής τότε; Ίσως παλιότερα. Και σίγουρα όχι περισσότερο από άλλους αρχιεπισκόπους. Απλώς ανήκουμε σε αντίπαλα στρατόπεδα, με βάση το τι ο καθένας μας ορίζει σωστό ή λάθος. Κι όμως για πολλούς ήταν μισητός και κατάπτυστος. Γιατί όμως ΕΙΔΙΚΑ αυτός;

Εκ πρώτης όψεως φαίνεται να έχει να κάνει με την υποκρισία. Τα δύο επιχειρήματα που άκουγα συχνότερα είχαν να κάνουν με χούντα και ομοφυλοφιλία. Γιατί όμως ειδικά αυτός; Κάτι που είχε ακουστεί περί της... “Μπούλας” αλήθευε; Ποιος ξέρει; Και ποιος νοιάζεται;

Αν θυμάμαι καλά η ΚΥΠ είχε καταγράψει ως ομοφυλόφιλους το 70% των κληρικών επί χούντας. Αποκτά άλλο νόημα το «ή μικρός παντρέψου...». Όλοι τους δηλώνουν πως η ομοφυλοφιλία είναι αμάρτημα, την πολεμάνε, κάποιοι λόγω θέσης δηλώνουν άγαμοι κτλ. Αλλά δεν πτοούνται. Κάποιοι λίγοι μάλιστα κάνουν αντίσταση!

Όσο για τις δηλώσεις επί χούντας αναρωτιέμαι: τι περιμένανε όλοι αυτοί; Δεν ήταν ντε και σώνει μέρος κάποιας κυβέρνησης, αλλά όμως έπρεπε να συνεργάζεται. Για να επιβιώσει. Συνεργάστηκε με τους Οθωμανούς στην Άλωση, με τον όρο να ορίζουν τον αρχιεπίσκοπο. Συνεργάστηκε στη χούντα, στην κατοχή και με τους προύχοντες επί τουρκοκρατίας. Και τα ‘χει πάντα καλά με τις δημοκρατικές κυβερνήσεις, εκτός φυσικά από του Σημίτη που έκανε μια στιγμιαία αντιπολίτευση. Και ξαναρωτάω: Επί χούντας τι περιμένανε; Το μαγαζάκι που μια ζωή πάει τον κόσμο προς τα πίσω, οι συντηρητικότεροι των συντηρητικών, σε μια εποχή που η πλειοψηφία του λαού, δυσανασχετούσε αλλά έκανε μώκο, να ξεκινήσουν αντίσταση με άοπλους ρασοφόρους; Έλεος!

Τελικά γιατί ειδικά αυτόν; Γιατί μας πείραξε ειδικά η δική του υποκρισία; Για τους εξής δύο λόγους:

1ον έχει να κάνει με το κόμπλεξ του μαλάκα. Ο Χριστόδουλος δεν καθόταν ήσυχος. Φαινόταν. Και φώναζε. Και δεν ταίριαζε στη σιωπηλή συμφωνία. «Ξέρεις ποιος είμαι εγώ» «Και ξέρω ποιος είσαι συ»

«Και ξέρεις ότι ξέρω, πως ξέρεις αυτά που ξέρω. Και έχουμε πει να μη μιλάει κανείς από ένα σημείο και μετά και είμαστε όλοι ωραίοι. Οπότε εσύ τώρα τι μού’ρχεσαι και μου κουνιέσαι μες στα μούτρα μου; Τι με περνάς, για μαλάκα;»

Αυτός είναι ο Έλληνας. Το κόμπλεξ του μαλάκα. Δε τον ενδιαφέρει που έχουμε λερωμένη τη φωλιά μας κι από δω κι από κει, ούτε που ο κόσμος το 'χει τούμπανο κι αυτός κρυφό καμάρι. Μόνο μην υπαινιχτείς ότι είναι μαλάκας... Και φυσικά κανείς δεν αναρωτήθηκε ποιος του 'δωσε το πάτημα και το θάρρος να φωνάζει και να υποκρίνεται ο πρώην αρχιεπίσκοπος κατά αυτόν τον τρόπο. Ή πιο σωστά, αναρωτήθηκε, κι επειδή δε του άρεσε η απάντηση συνέχισε να τα ρίχνει στον αρχιεπίσκοπο. Σωστά: καλύτερα να φταίει ο παλιοϋποκριτής, παρά εμείς. Έτσι δεν είναι; Ε;

2ον έχει να κάνει με τον ρόλο που διεκδίκησε ο Χριστόδουλος. Έκανε πολιτική και έδωσε βήμα σε μια πολύ μεγάλη μερίδα «ελληνορθόδοξων» (εντός, αλλά και εκτός εισαγωγικών). Τους μάζεψε, τους ένωσε, τους έδωσε φωνή και μας θύμισε ότι υπάρχουν. Μαζί τους είχε άποψη για το κοινωνικό και πολιτικό μας γίγνεσθαι, πολέμησε την «αγαπημένη» μας Ευρώπη, διεκδίκησε πολιτική εξουσία, και πίεσε για την εφαρμογή τροποποίηση, ή και κατάργηση νόμων του κράτους. Κι ας έπαιρνε η μπάλα και όλους εμάς που δεν τον «ψηφίσαμε» Που όπως και να το κάνεις είμαστε περισσότεροι, αλλά ανενεργοί.

Το πρόβλημα όμως δεν ήταν ποτέ αυτός. Ήταν η παιδεία μας που πλάθει ανθρώπους με ακραίες απόψεις, όποια και αν είναι τα άκρα. Και η αδράνεια μας που τους δίνει ισχύ. Δεν ήταν η κακοφορμισμένη πληγή, ήταν το πύον που έφερε τη οσμή της εθνικής μας σαπίλας και μας ανάγκασε να την προσέξουμε. Κι όπως ξέρουμε όλοι, ο Ελληνάρας δε γουστάρει να τον αναγκάζει κανείς. Ουγκ!

Το ζητούμενο λοιπόν δεν είναι η ζωή και το τέλος ενός (ακόμα) ανθρώπου, αλλά η συμπεριφορά της κοινωνίας μας. Δεν είχα κάτι ειδικά μαζί του, γιατί ξέρω ότι το παιχνίδι του θύτη και του θύματος θέλει δύο. Και αφού η κοινωνία μας γουστάρει να πληρώνει τις εύκολες λύσεις που τις προσφέρονται τόσο ακριβά, και όλοι οι υπόλοιποι να κάνουν τα στραβά μάτια, θα ταν υποκριτικό να κατηγορώ μόνο τους παπάδες και να αφήνω απ' έξω το ποίμνιο. Απλώς ήμασταν αντίπαλοι στο παιχνιδάκι της ζωής, λόγω διαφορετικής ηθικής και αντίληψης των πραγμάτων.

Και ναι ήταν καλός αντίπαλος!

Κλείνοντας μου’ρθε η σκηνή από έναν άλλο παπά. Όταν ο Παπαφλέσσας μπήκε στη μάχη ξέροντας ότι θα πεθάνει (αφού η «άρχοντες» δεν ενέκριναν την αίτηση για αμνηστία στον Κολοκοτρώνη) έγινε το εξής: η μάχη τέλειωσε χωρίς να μείνει ούτε ένας ζωντανός Έλληνας. Τότε ο Ιμπραήμ πασάς τον έπλυνε, τον έδεσε σε ένα δέντρο, κι αφού τον κοίταζε κάμποση ώρα, τον φίλησε και είπε: «Αν είχαν άλλους δέκα τέτοιους οι Έλληνες, δε θα κερδίζαμε τη μάχη»

Έτσι είπε ο Αιγύπτιος. Εγώ μάλλον δε θα το φίλαγα στο φέρετρο (εννοείται πως δεν πήγα στο πανηγύρι) αλλά σίγουρα άμα είχαμε άλλους δέκα τέτοιους, θα είχαμε βυθιστεί σα χώρα στο μαύρο σκοτάδι. Και τους άξιους εχθρούς σου πρέπει να τους σέβεσαι, γιατί μόνο αυτοί θα σου δείξουν σε τι σκατά είσαι ήδη χωμένος.

15 σχόλια:

πετρούλα είπε...

μετά θάνατον όλοι τείνουν να αγιοποιούνται, λάθος κατ'εμέ. θα συμφωνήσω με μερικά που λες, θα διαφωνήσω με άλλα...μένω με τη σκηνή από τους απαράδεκτους η οποία ήρθε κι έδεσε!

the passenger είπε...

εγώ πάντως πιστεύω πως πρέπει κάποια στιγμή να διερευνήσουμε το κόμπλεξ με τη σεξουαλικότητά μας. ποιες είναι οι χειρότερες βρισιές; άντε γαμήσου και είσαι μαλάκας! κοινώς; έχουμε θέμα με το περνάμε καλά, δηλαδή να γαμάμε και να τον παίζουμε! αλήθεια, μήπως είναι παγκόσμιο φαινόμενο;;; όσο για το Χριστόδουλο, προτιμώ να μείνω στη (μέχρι τώρα) εικόνα του νέου αρχιεπίσκοπου παρά να ασχοληθώ με τον συγχωρεμένο ροκ σταρ.

darkwhisper είπε...

Συμφωνω απολυτα πετρουλα. Λάθος είναι να κανεις οτιδηποτε για μενα που δεν εκανες οσο ζουσε.

Πες μου ομως που συμφωνεις και που διαφωνεις αμα βρεις χρονο και ορεξη. Από σας περιμενω για να μαθω ο ψιθυρος... :)

darkwhisper είπε...

@ passenger ειναι σιγουρα οι πιο κοινες βρισιες. Και ειναι ενα θεμα στη χωρα που διατηρει ος θεσμο εναν ιδιοτυπο πουριτανισμο ενω ταυτόχρονα βομβαρδίζεται απο παντου (κυριως από τα μμε)από σεξουαλικα ερθισματα. Να το διερευνήσουμε γιατι όχι;

Να ασχοληθεις γιατι να μην ασχοληθεις; καλύτερος φανεται ο νεος, αλλά δεν αποκλείει κανεις ότι μπορει να ξαναεμφανιστει το φαινόμενο του παλιου. Και η κοινωνια αν δεν αλλάξει, θα το αντιμετωπίσει ίδια και χειρότερα.

Πάντως παρατηρω ότι όποτε προσπαθω να αναδείξω το γενικό από το ειδικό, ψιλοαποτυγχάνω. Να το προσέξω λίγο αυτό. Εννοώντας ότι το θέμα μου ήταν η αντιμετώπιση κυρίως από το λαό και τα ΜΜΕ όχι τόσο το ίδιο το πρόσωπο. Είπαμε φταίει και αυτός για αυτά που έκανε, αλλά είμαστε και μεις....

Γιώργος είπε...

01)παντα ημουνα αντιθετος εντελος με τον οποιο δηθεςν προοδευτιισμο εξεφραζε ο χ,μ αρεσει που στο ποστ σου,,,δεν ξερω αλλα κατι μ αρεεσει



1)Που δηλώνει μέρος μιας ομάδας που στο παρελθόν δημιούργησε σημαντικά εμπόδια στο διαφωτισμό και στην εξέλιξη της σκέψης και της επιστήμης, και συνεχίζει μέχρι σήμερα. Για να μην αναφέρω το αίμα με το οποίο έχουν βάψει τα χέρια τους.
.....
γιατι γινεσαι τοσο ισοπεδοτικος?η εκκλησια φταιει;οχι οτι δεν εκανε (και)αυτα που λες ενα κοματι τις,,,,αλλαας μην ανοιξω κουβεντα για ολα αυτα,τι εκανε το βυζαντιο κτλ για να διαφυλαξει τα ελληνικα γραματα γιατι γλαματα:)
θασου μεινω μονο σε 2κομαατια του κειμενουσου αγνοοντας τον καθε χριστοδουλο ος προσοπο κ περα απο το οτι εγω τον αποδεχομαι σαν ηγετη της εκλισιας που πιστευω,,,,,,θα σου πω πως αν η ελλαδα ειχε 10 ελληνες οπος λεει κ ο ημπραημ σαν τον παπαφλεσσα,,,,,σημερα ελληνες κ τουρκοι θα ταν απλα παγκοσμια υπρρδυναμη φορεεβερ κ ειμαι απολυτος σ αυτο,κανεις δεν θα κουνιοταν:)εντελος πολιτισμενα θα χαμε κατακτησει τον κοσμο,,,,το γιατι αυτο δεν εγινε ανηκει σε μεταφυσικους χωρους (βλεπε αποκαλυψη)..................

..................
...................
αγνοησε τα ομος ολα τα παραπανω ειναι απολυτα πρωσοπικες μου αποψεις κ κ α θ ο λ ο υ διαπραγματευσιμες,
εχω μονο μια ερωτηση
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΕΣ ΛΙΓΟ ΠΑΡΑΠΑΝο στον παπα που λεει δεν θελουμε αλλα;;;;;γιατι πρεπει παντα να μιλαμε για κακο κ για μαλακες?αυτοι ευκολα φαινονται,,,,γιατι δεν μιλαμε λιγο περισοτερο κ για το καλο?
υσ1τι μεταμορφοτικη σκατοφατσα ειναι αυτη π εβαλες ρε?:)))
to teleytaio thema poy thigetai sta 2 pio pano sxolia megaaaaaaaaaalo thema leme

doctor είπε...

O εκλιπών αρχιεπίσκοπος ήταν ένας λαϊκιστής εθνικιστής που όσα χρόνια ήταν ηγέτης της εκκλησίας με επιμέλεια και επιμονή απομάκρυνε καθημερινά πολλούς πιστούς, και μετέτρεψε πολλούς αγνωστικιστές σε άθεους...

doctor

darkwhisper είπε...

Doctor καλά κάνεις και το θίγεις. Όταν κάποιος έχει άποψη κάποιους θα φέρει κοντά του και κάποιους θα τους διώξει ακόμα πιο μακριά. Είναι αναποφευκτο. Προσωπικά είμαι τόσο ενάντια στην φανατική αθεϊα όσο και στη φανατική πίστη. Αγνωστικιστής θεωρούμαι παρίπου, μαθητής του Πρωταγόρα και του Επίκουρου. Ένας άνθρωπος που χει πάντως τέτοιες επιδράσεις στον κόσμο λέγεται λαοπλάνος - είτε λέγεται παπανδρέου είτε παρασκευαϊδης.

darkwhisper είπε...

Γιώργο πολύ σωστή η παρατήρηση σου! Σου υπόσχομαι ότι θα επανέλθω στον τύπο όταν θα ξέρω περισσότερα, γιατί έχω χάσει τα ίχνη του εδώ και κάποια χρόνια. Πολλά πράγματα πάντως για αυτόν τον καταπληκτικό άνθρωπο θα βρεις εδώ: http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=326
που είναι μια συνέντευξη του στην άννα παναγιωταρέα. Διάβασε την αξίζει τον κλόπο, ο άνθρωπος παράτησε τις έρευνες στη ΝΑΣΑ για να έρθει εδώ να διδάξει.

Τώρα όσο για τα υπόλοιπα, εγώ θεωρώ ότι οι άνθρωποι που απαρτίζουν την εκκλησίς (και όχι τα κτίρια φυσικά, αυτά δε με ενοχλούνε) είναι στην πλειοψηφία τους βρωμεροί. Εχουν διαπράξει τεράστιασ εγγληματα, παιδοφιλίες βασανισμους, υπαιξερεσεις, και ένα σωρό άλλα. Εχω ανοιχτό το μυαλό μου σε εξαιρέσεις, αλλά αυτό δε με εμποδίζει όταν μιλάω γενικά να αναφέρομαι στην πλειοψηφία, με τον ίδιο ακριβως τρόπο που όταν καποιος πει "οι μπάτσοι είναι γουρούνια" δε θα γυρίσει στο καπάκι να σου πει, "ναι αλλά είναι και κάποιοι που είναι υπόδείγματα"!

Η υποκρισία τους εκτείνεται από τα απλά και καθημερινά που είναι οι παρερμηνείες τους στην αγία γραφή κατά το συμφέρον τους - όπως παράδειγμα το ότι επιτρέπουν μέχρι τρεις γάμους, ενώ οι όρκοι που επαναλαμβάνονται λένε: "ους ο Θεός συνέζευξε, άνθρωπος μη χωριζέτω" - μέχρι το σημείο που σκότωσαν ακόμα και τον ίδιο το χριστό (οι γραματείς και οι φαρισαίοι ήταν πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγετες, και φυσικά τσιράκια των ρωμαίων, που διοικούσαν το λαό του Ισραήλ). Αν αυτοί οι εκπρόσωποι (υποτίθεται) της χριστιανικής πίστης δεν είναι και οι μεγαλύτεροι εχθροί της, τότε πιοι είναι ρε Γιώργο; Οι μουσουλμάνοι;

Για να μην αναφέρουμε τις σταυροφορίες, και ότι αν γινόταν πάντα το δικό τους θα πιστεύαμε ακόμα οτι η γη είναι ακίνητη και όλοι οι άλλοι πλανήτες γυρίζουν γύρω της, θα απαγορευόντουσαν τα προφυλακτικά, οι όμορφες γυναίκες θα καιγόντουσαν στην πλατεία ομονοίας ως μαγισες κ.ο.κ.

Στο ξαναλέω πως πάντα θα είμαι ανοιχτός στους καλούς χριστιανούς και στις εξαιρέσεις του κανόνα μέσα από το σώμα της εκκλησίας, αλλά όλους τους υπόλοιπους τους σιχαίνομαι, και τουλάχιστον μέσα από αυτό το blog θα φάνε πολύ πόλεμο.

Αν αντέχεις την υβριστική μου διάθεση, θα χαρώ να σε έχω αντίλογο.

darkwhisper είπε...

Ορίστε το διόρθωσα κιόλας. Thanx giorgio! Να με διορθώνεις συχνότερα!

Γιώργος είπε...

Αν αντέχεις την υβριστική μου διάθεση, θα χαρώ να σε έχω αντίλογο.
δεν ξερω αν συμφερει αυτα που πιστευω,δεν ξερω τι θα εκανε Αυτος που πιστευω κ μιλαω για τον Χρηστο,σημερα πχ,εγω εχω καλη διαθεση κ μιλαω ηρεμα κ αυτο γιατι γαμησα καλα κ η διαθεση μου ειναι καλη,απο την αλλη θα μου πεις ρε σι η εκκλησια δεν απαγορευει τιςσχεσεις πριν γαμο;;πως βγαινεις κ λες γαμησα καλα;δεν εχεις τοσο δικιο κ αυτο γιατι αν ο γιωργος δεν μπορει σ ολα να ακολουθει αυτα που διδαξε ο Χρηστος,ε ο γιωργος φταιει κ οχι αυτα που ο γιωργος πιστευει,,,,,ψαχνοντας λιγο στο μυαλο μου θα σου πω οτι ναι δεκτα ολα οσα λες περι σταυροφορειον περι εγληματων ναι ολα σωστα,,,,ξεκινα σι τον οποιον διαλογο ακολουθω εγω απλα δεν μπορω αν κ πρεπει το αλλο μαγουλο να γυριζω,,,,,κ ετσι καμια φορα περνω αναποδες κ τα βαζω με τους γραματεις κ φαρισαιους ολον τον ειδων,θα σε καταλαβαινα καλυτερα αν ξεκινουσες κανα πολεμο σε καραμανλη πααπαντρεου αλα οχι τοσο εδω,αν κ σου ξαναλεο μιλαο πολι γενικα σημερα,μεχρι τωρα εισαι το πιο θετικα ατομο στις αποψεις του για χριστιανισμο,,,υσ1πρωσοπικα αν η κορη μου γινει πουτανα πρεζου θα φροντισω να μην βγω να το φωναξω στα μπαλκονια αλλα να την κανω καλα:)καλησπεροκαλινιχτες παο σκιλαδικα:)κ εδω θα μαστε να τα λεμε λεμε,υσ2αυτα τα ολιγα:)

Ποντος και Αριστερά είπε...

1oν) Ο Χριστόδουλος δεν ήταν Πόντιος !

2ον) Προερχόταν (2η γενιά προσφύγων) από τους αρβανίτες ανατολικοθρακιώτες πρόσφυγες.

3) Το οποίον κάτι μου θυμίζει !!!

4) πώς το είπαμε πριν;
...."Ρατσιστικοεθνικιστικά";

όπως λέει και ο ΛΗλίας Πετρόπουλος για τα αντι-ποντιακά ανέκδοτα!

darkwhisper είπε...

Γιώργο Ευχαριστώ για τα καλά λόγια, ελπίζω να πέρασες καλά μεταξύ γαβ και γαβ! Ούτε τους πολιτικούς σκοπεύω να αφήσω ήσυχους! ;)

darkwhisper είπε...

1)Σωστό

2)Επίσης

3)δεν ξέρω/δεν απαντώ!

4)ναι αλλά...

τώρα θα το έλεγα μαλλον ποιητική αδεία!

Πάντως για να είμαι ειλικρινής ακόμα δεν έχω πειστει για την αντικειμενικότητά σας στα ζητήματα που αναλύσαμε τόσο στο δικό σας μπλογκ όσο και στου γιατρού. Αλλά εδώ είμαστε και βλέπουμε....

πετρούλα είπε...

Η διαφωνία μου εστιάζεται στο εξής βασικό: Κανείς δεν έχει την αρμοδιότητα να πει τι θέλει ο θεός. Ούτε ο παπάς της γειτονιάς ούτε ο παπάς όλης της χώρας.
Από εκεί και έπειτα πιστευω ότι ο ίδιος δε φταίει για τις επιλογές που έχουν κάνει πριν από αυτόν άλλοι, δε φταίει για το τι γίνεται γενικότερα στην εκκλησία, δε φταίει που το μόνο που νοιάζει τον κλήρο είναι πώς θα πλουτίσει ακόμα πιο πολύ. ...Θεωρώ εξαρχής λάθος το κυνήγι της εκκλησιαστικής ηγεσίας. Του χρεώνω τη λάθος επιλογή να γίνει μάνατζερ αντί για ενδιάμεσο με το θείο. Μάνατζερ μιας επιχείρησης που πεθαίνει και που στη μεταλαβιά δίνει μπόνους και αντίδωρο. Του χρεώνω γιατί θέλησε να είναι περισσότερο πολιτικός από ότι ιερωμένος

darkwhisper είπε...

ουσιαστικά δε διαφωνώ πουθενα. Απλώς θεωρώ ότι έτσι είναι δομημένη η επιχείρηση και αλλιώς δε δύναται να λειτουργήσει. θεωρητικά, δεν είναι κακό από μόνο του το να ηγείσαι σε κάτι τέτοιο, αν ληφθεί ως αναπόσπαστο μερος της λειτουργιας. Μάλλον το πως ηγείσαι κάνει τη διαφορά. Και τελικά νομίζω ότι, ο καθένας για τους λόγους του, όλοι συμφωνούμε στο ότι αυτός ήταν ο λάθος τρόπος. Από κει και πέρα, σημαντικότερο είναι το τι κάνουμε για αυτό, τουλάχιστον οι άμεσα ενδιαφερόμενοι. πιοι είνα αυτοί; Θεωρητικά οι πιστοί. πρακτικά, εφόσον το κρατος μας τους κόβει μισθό, είμαστε και ολοι οι υπόλοιποι.